Ich hab mal den Text rüberkopiert. Ist wohl aus einem polnischen Forum: [
www.skyscrapercity.com]...
hoffe das hilft?!
Tak wyglądałby dworzec i jego otoczenie po przebudowie według koncepcji przygotowanej przez Ingeno Consult BPKPrzygotowała ją firma Ingeno Consult BPK Sp. z o.o. na zlecenie miasta i PKP. Według niej cały teren dworca wraz z terenami przyległymi ma być gruntownie przebudowany. Hala dworcowa wraz z kasami, poczekalnią itp. znajdzie się nad peronami. Natomiast obecny budynek dworca miałby być przeznaczony na inne funkcje. Pod peronami planowany jest dwupoziomowy parking.
Nowa hala dworcowa zyskałaby nowe połączenia drogowe z reszta miasta. Z ul. 3 Maja do ul. Kolumba prowadziłby wiadukt zaś przedłużeniem ul. Narutowicza byłby most prowadzący na Kępę Parnicką (wyspę naprzeciwko obecnego dworca). Na kępę można by też dostać się pieszo kładką wychodzącą z nowego dworca.
Koncepcja zakłada zmianę otoczenia dworca w nowoczesne centrum miasta. W miejscu lokomotywowni stanąłby 26-piętrowy biurowiec, a przed nim powstałby plac dworcowy pełniący funkcję węzła komunikacyjnego - z przystankami tramwajowymi i autobusowymi, postojem taksówek, a w dalekiej przyszłości nawet stacją metra. Od targowiska Tobruk przez ul. Potulicką miałyby stanąć hotele, biurowce, obiekty handlowe i usługowe.
To nie wszystko. Przy dworcu miałaby powstać także przystań białej floty.
- W związku z tym postulujemy podniesienie mostów kolejowego i Długiego o ok. 1,5 m, żeby udrożnić pod tym względem Odrę - mówi Przemysław Budnik, prezes zarządu Ingeno Consult BPK Sp. z o.o.
- PKP zatwierdziły tę wstępną koncepcję. Teraz najważniejszym zadaniem wpisanie jej założeń do planu zagospodarowania przestrzennego, żeby stały się prawem miejscowym - mówi Ryszard Pluciński, dyrektor poznańskiego oddziału PKP Dworce Kolejowe, które sprawuje nadzór nad szczecińskim dworcem. - Dla PKP pracuje biuro konsultingowe o światowym zasięgu, które gdy tylko założenia znajdą się w planie, rozpocznie rozmowy z inwestorami. Realizacja tej koncepcji jest naprawdę realna. Pomysł połączenia z wyspą, która leży naprzeciwko dworca, spodobał się potencjalnym inwestorom.
Również miasto jest za realizacją koncepcji.
- Miasto jest bardzo przychylne tym planom. Zrealizowanie wizji dworca jest warunkiem koniecznym uruchomienia szybkiego połączenia Szczecin-Berlin. Liczący się kandydaci na fotel prezydenta mówią o szybkim połączeniu z Berlinem w kategoriach priorytetu. Grunt zatem jest podatny - mówi Władysław Sikorski, pełnomocnik prezydenta ds. inwestycji.
- Koncepcja jest tak opracowana, że umożliwia nawet budowę metra w Szczecinie, którą będzie można zrealizować w przyszłości. W Europie miasta wielkości Szczecina mają metro, dlatego dworzec trzeba tak projektować, żeby było to możliwe - tłumaczy Budnik.
Gdy zapisy projektu znajdą się w planie zagospodarowania przestrzennego, rozpocznie się etap projektowo-koncepcyjny.
- Budowę PKP powierzą prywatnym inwestorom, którzy w zamian za wykorzystanie części komercyjnych sfinansują całe przedsięwzięcie. Zaś połączenie kładką z Kępą Parnicką da impuls do budowy nowoczesnej dzielnicy na Śródodrzu- wyjaśnia Grzegorz Ferber, współautor koncepcji.
ich seh schon, haut nicht so hin wie soll...
1-mal bearbeitet. Zuletzt am 2009:07:19:11:44:32.