Hello.
There is no difference between brake force in P and G. You have just substract 25% (in Germany) from the brake force of wagons in position G that run in trains with normal position P (usually the first 5 ones in trains with more 1200 t weight). In trains with all breaks in G there is no difference, all the same as written on the wagon.
This "Umstellgewicht" is the weight of wagon + load, from there on the higher one must be countet, so if it is
If there is written KE-GP-
A, this A means automatic brake adjustment dependent on total weight (Automatische Lastabbremsung), and under this is written "max. XX t, for instance "max. 72 t". This means if wagon + load is 54 t, brake force is 54 t, if weight will be together 80 t, brake force is 72 t, you know? The most modern wagon types have this.
I do not know where to find these information, maybe you search on flickr for HD pictures of these wagon types.
Some I know from pictures I have, but some without visible details of this things:
Fas 126, Fakks 127: KE-GP, leer (empty), beladen (loaded), Umstellgewicht (change weight from)?
Fans 128 KE-GP-A, max. 58 t
Facns 133: No. 000-599 KE-GP (LHB manufacturer) leer 25 t, beladen 58 t, Umstellgewicht 46 t, 600-999 (Cargo Engelsdorf) KE-GP-A, max. 58 t
Faals 150: KE-GP, Umstellgewicht ?
Faals 151 (& Falrrs 152/153): KE-GP-A (2x KE-GP-A), max 108 t (2x 108 t).
Us 996 (Kuppelwagen): KE-GP, leer 18 t, beladen 26 t, Umstellgewicht 23 t
Falns 183: leer 28-29 t, beladen 54-58 t, Umstellgewicht 43-44 t
Falns 274 (ORME): GP-A, max. 59 t
Fals (SBB holcim): GP-A, max. 53 t
Fals-x 164: leer 30 t, beladen 52 t, Umstellgewicht 50 t
Falns (GATX, von Astra DTS): GP-A, max. 58 t
Hccrrs 328 (DB Schenker): GP, 54 t
Hccrrs 332 (Expresswagons): GP-A, max 53 t
Laaers (BLG): GP-A, max. 52 t
Laes 559 (DB Schenker ATG): GP, 32 t
Laeks (Transfesa Hispanauto): GP, 31 t
Autotransporter haben meist feste Bremsgewichte, egal ob beladen oder nicht. Car transporters have a fix weight, whether loaded or not.
Sdggmrs 715: GP-A, max. 102 t
Sfggmmss (DB Schenker UK): GP-A, max 72 t
Sdggmrs 717: GP-A max. 90 t
Sdggmrss 738: GP-A, max. 108 t
Sgnss 732: GP-A, max 72 t
Rilns 654: GP-A, max. 58 t
Sahimms-u 900 (Teleskophauben): leer 40 t, beladen 80 t, Umstellgewicht 66 t
Sahimms-u 901 (Plane): leer 42 t, beladen 87 t, Umstellgewicht 70 t
Samms 489: GP-A, max. 88 t
Samms 710_ leer 36 t, beladen 63 t, Umstellgewicht 55 t
Shimms-ttu: GP-A, max. 58 t & leer 27 t, beladen 51 t, Umstellgewicht 45 t
Habbiins 15/16: GP-A, max. 58 t
Habbiins 11: GP-A, max. 59 t
Habins 349: GP-A, max. 58 t
Tadgs 959: leer 30 t, beladen 54 t, Umstellgewicht 44 t
Zans (Astra Vagoane Arad): leer 26 t, beladen 59 t, Umstellgewicht 48 t (viele verschiedene Typen / many differnt types)
Res 687: leer 26 t, beladen 53 t, Umstellgewicht 44 t
Tams 107.9 Rolldachwagen (CD Cargo): leer 26 t, beladen 48 t, Umstellgewicht 43 t
It is always so small, you can not see it. Maybe I can update this the next days when I am at work. I hope it has helped you a little.
EDIT: Ich habe ein Info-Update gemacht.
Die Umstellgewichte können bei baugleichen Wagen evtl. etwas abweichen, je nach Eigengewicht auch ca. 1-2 t, habe ich festgestellt.
The weights may differ a few of 1-2 t within the same type of wagon, due to own weight differences, i recognised.
wer das auf deutsch wissen will, möge es einfach in eine Übersetzermaschine eingeben.
Gruß
Siggi
Ich werde beobachtet... !
Falls ich es vergessen habe: Viele Grüße von Siggi... und vielen Dank für's lesen! Keep cool and get lässig!
2-mal bearbeitet. Zuletzt am 2016:06:06:13:30:37.