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Moderatoren: allgäubahn - MWF

Wagon brakeforce/bremsgewicht

geschrieben von: mrgreen

Datum: 11.05.16 15:58

Hi!

I hope it's okay that I write this in English.

I'm trying to gather information about German freight wagons, specifically their brake weight, or "bremsgewicht", for the purpose of making the "Train Simulator 2016" software more realistic.
Since I live in Sweden it is very hard for me to get information, online, about the wagons that aren't used in Sweden.

I'm interested in getting the "leer", "beladen"-bremsgewicht and umstell-gewicht for the following freight wagons, and preferably in "bremsart P", but G is interesting too.

Faals 150 (the older erz bomber-wagon)
Faals 151 (newer 150t variant)
Facns 133
Falns
Fals 17x (~ 80t variant)
Fal
Fas 126
Hbbills
Hbillns
Rilns
Rmms
Shimmns (4-axle)
Sahimms (6-axle)
Sahmms (6-axle flatwagon)
Sdggmrss
Taehms (closed roof)
Tads
Us kuppelwagen
Zagkks
Zans

Any information that can help is greatly appreciated.

Regards,
William

Re: Wagon brakeforce / Bremsgewichte mit Update

geschrieben von: Siggisiebert

Datum: 26.05.16 23:48

Hello.

There is no difference between brake force in P and G. You have just substract 25% (in Germany) from the brake force of wagons in position G that run in trains with normal position P (usually the first 5 ones in trains with more 1200 t weight). In trains with all breaks in G there is no difference, all the same as written on the wagon.
This "Umstellgewicht" is the weight of wagon + load, from there on the higher one must be countet, so if it is

If there is written KE-GP-A, this A means automatic brake adjustment dependent on total weight (Automatische Lastabbremsung), and under this is written "max. XX t, for instance "max. 72 t". This means if wagon + load is 54 t, brake force is 54 t, if weight will be together 80 t, brake force is 72 t, you know? The most modern wagon types have this.

I do not know where to find these information, maybe you search on flickr for HD pictures of these wagon types.

Some I know from pictures I have, but some without visible details of this things:

Fas 126, Fakks 127: KE-GP, leer (empty), beladen (loaded), Umstellgewicht (change weight from)?
Fans 128 KE-GP-A, max. 58 t
Facns 133: No. 000-599 KE-GP (LHB manufacturer) leer 25 t, beladen 58 t, Umstellgewicht 46 t, 600-999 (Cargo Engelsdorf) KE-GP-A, max. 58 t

Faals 150: KE-GP, Umstellgewicht ?
Faals 151 (& Falrrs 152/153): KE-GP-A (2x KE-GP-A), max 108 t (2x 108 t).
Us 996 (Kuppelwagen): KE-GP, leer 18 t, beladen 26 t, Umstellgewicht 23 t

Falns 183: leer 28-29 t, beladen 54-58 t, Umstellgewicht 43-44 t
Falns 274 (ORME): GP-A, max. 59 t
Fals (SBB holcim): GP-A, max. 53 t
Fals-x 164: leer 30 t, beladen 52 t, Umstellgewicht 50 t
Falns (GATX, von Astra DTS): GP-A, max. 58 t

Hccrrs 328 (DB Schenker): GP, 54 t
Hccrrs 332 (Expresswagons): GP-A, max 53 t
Laaers (BLG): GP-A, max. 52 t
Laes 559 (DB Schenker ATG): GP, 32 t
Laeks (Transfesa Hispanauto): GP, 31 t

Autotransporter haben meist feste Bremsgewichte, egal ob beladen oder nicht. Car transporters have a fix weight, whether loaded or not.

Sdggmrs 715: GP-A, max. 102 t
Sfggmmss (DB Schenker UK): GP-A, max 72 t
Sdggmrs 717: GP-A max. 90 t
Sdggmrss 738: GP-A, max. 108 t
Sgnss 732: GP-A, max 72 t

Rilns 654: GP-A, max. 58 t
Sahimms-u 900 (Teleskophauben): leer 40 t, beladen 80 t, Umstellgewicht 66 t
Sahimms-u 901 (Plane): leer 42 t, beladen 87 t, Umstellgewicht 70 t
Samms 489: GP-A, max. 88 t
Samms 710_ leer 36 t, beladen 63 t, Umstellgewicht 55 t
Shimms-ttu: GP-A, max. 58 t & leer 27 t, beladen 51 t, Umstellgewicht 45 t

Habbiins 15/16: GP-A, max. 58 t
Habbiins 11: GP-A, max. 59 t
Habins 349: GP-A, max. 58 t

Tadgs 959: leer 30 t, beladen 54 t, Umstellgewicht 44 t
Zans (Astra Vagoane Arad): leer 26 t, beladen 59 t, Umstellgewicht 48 t (viele verschiedene Typen / many differnt types)
Res 687: leer 26 t, beladen 53 t, Umstellgewicht 44 t
Tams 107.9 Rolldachwagen (CD Cargo): leer 26 t, beladen 48 t, Umstellgewicht 43 t

It is always so small, you can not see it. Maybe I can update this the next days when I am at work. I hope it has helped you a little.

EDIT: Ich habe ein Info-Update gemacht.
Die Umstellgewichte können bei baugleichen Wagen evtl. etwas abweichen, je nach Eigengewicht auch ca. 1-2 t, habe ich festgestellt.
The weights may differ a few of 1-2 t within the same type of wagon, due to own weight differences, i recognised.

wer das auf deutsch wissen will, möge es einfach in eine Übersetzermaschine eingeben.

Gruß
Siggi

Ich werde beobachtet... !
Falls ich es vergessen habe: Viele Grüße von Siggi... und vielen Dank für's lesen! Keep cool and get lässig!




2-mal bearbeitet. Zuletzt am 2016:06:06:13:30:37.

Re: Bremsgweichte Update gemacht (o.w.T)

geschrieben von: Siggisiebert

Datum: 06.06.16 13:29

(Dieser Beitrag enthält keinen Text)
Ich werde beobachtet... !
Falls ich es vergessen habe: Viele Grüße von Siggi... und vielen Dank für's lesen! Keep cool and get lässig!

Re: Wagon brakeforce / Bremsgewichte mit Update

geschrieben von: mrgreen

Datum: 07.06.16 15:01

Hi Siggi

Thank you so much!
Your information has helped a lot.

Mit freundlichen Grüßen,

William